Yang Maha Berkuasa, Lagi Maha Mengasihani

Ya Allah Ya Tuhanku, Yang Maha Besar, Lagi Maha Mengasihani. Au pohin kepadaMu Ya Alla sesungguhnya engkau yang Maha Mendengar. Pohon ku Ya Allah, tolong lah kuatkan hati hambamu ini Ya Allah. Sesungguhnya inilah jalan terbaik untuk aku, demi kebahagiaan aku di dunia dan di akhirat, Ya Allah. Aku mohon agar kau sentiasa bersama aku, dan janganlah kau sesekali tinggalkan hambaMu yang lemah ini sendirian Ya Allah. Bimbing lah aku ke jalan yang paling baik untukku dan lebih di redhaiMu Ya Allah.

Ya Allah, memang perit segala apa yang harus aku lalui ni. Malah lebih perit lagi dengan keputusan yang aku akan buat ni. Tapi, ini kata nekad hati ku. Ini kata akhir dariku. Tolong lah aku Ya Allah. Tetapkan hati aku agar aku tidak lagi berpaling kebelakang memungut cebisan sakit yang dah pun jatuh bertaburan.

Wallahu, aku bersyukur dengan segala apa yang engkau turunkan kepada aku, kerana setiap kesakitan itu lebih mendekatkan aku kepadaMu. Dan aku bersyukur kau perlihatkan aku segala kejahatan ini sekarang, dari aku terleka dalam kesakitan lebih dalam kelak. Amin, Ya Rabbal’alamin

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s