Jualan murah ke?

Eh, tak lah. Jangan salah sangka. Aku takde buat sale apa-apa. Tapi sekarang ni kan memang tengah sale sempena Chinese New Year. Cuma aku nak cakap tentang sesetengah orang yang murah nya dia jual cinta dia, sayang dia, number phone dia?

Macam aku, I don’t simply give my phone number dekat orang yang aku baru kenal. Dekat twitter ke, facebook ke, IRL ke. Tak. Bagi aku, hanya orang yang aku perlu contact selalu, aku nak contact selalu je yang aku akan bagi phone number. Sebab aku rasa phone number adalah sesuatu yang private. 

I don’t get it with some girls yang senang je bagi phone number dekat stranger. Macam baru sekali dua tweet, bila that guy ask for phone number konon-konon untuk kegunaan “whatsapp” dia simply bagi without thinking. Alahai, murahnya phone number awak tu? Or memang actually you’re desperate to find someone to text you? 

And sama jugak dengan some people yang murahnya dengan perkataan sayang, rindu, cinta. Baik lelaki baik perempuan. I observed some people. Macam dengan semua orang panggil sayang, dengan semua orang nak cakap rindu. But when it comes to your special person takde pulak nak be too sweet macam tu. Sometimes I wonder, how can this kind of relationship exist. I mean orang yang orang lain ade partner dia pun nak ada partner, but nak lifestyle macam orang yang single. Funny kan? 

Sedih lah tengok orang macam ni. Lebih sedih plus kesian dekat partner orang yang buat tu. Macam kan alahai kau ni tempat dia nak show off dekat orang lain yang dia pun ada partner jugak. Sedih kan? Kalau nak ikutkan aku memang tak suka orang camni. And to me they don’t deserve to be loved by anyone pun. Plus, pathetic nya desperate for people’s attention? Tak perlu la nak kata “you’re just trying to be nice” which I think as long as you didn’t say something yang offended dia pun kau dah kira being nice jugak. 

Please la orang orang yang macam ni dekat luar sana. By being to cheap or selling yourself too cheap won’t make people to like you for who you are and orang pun takkan rasa nak buat kau jadi someone special sebab dengan semua orang kau terlalu murah. Siapa nak kan? 

Leave a Reply

